|
www.cgdbmw.fora.pl forum miłośników marki BMW / powiat golubsko-dobrzyński
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NervouS
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub-Dobrzyń
|
Wysłany: Pią 14:43, 20 Mar 2009 Temat postu: O Modelu E32 |
|
|
W 1986 roku rozpoczęto produkcję BMW E32, drugiej generacji BMW serii 7, następcy BMW E23. Na rynek E32 weszło wyposażone w najnowocześniejsze technologie. Najlepiej wyposażone wersje posiadały telefon, fax, chłodziarkę do win, ogrzewane klamki, elektroniczny system kontroli trakcji i system wzmacniający docisk wycieraczek do szyby przedniej przy wyższych prędkościach, dwustrefową klimatyzację, elektrycznie sterowane fotele przednie (wraz z pamięcią ostawień dla kilku kierowców), elektryczną tylną kanapą (łącznie z elektrycznymi zagłówkami), elektryczne podgrzewanie wszystkich foteli (łącznie z oparciami), EDC - system zmiany twardości zawieszenia, PDC - system wspomagający parkowanie, serwo-tronic - system zwiększający twardość układu kierowniczego wraz ze wzrostem prędkości, tempomat, webasto - ogrzewanie postojowe, fotochromatyczne lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne), elektrycznie otwierana klapę bagażnika, elektryczne rolety, elektryczny szyberdach, worek na narty, kompletne wykończenie wnętrza skórą, drewniane listwy wewnętrzne, dyferencjał o zwiększonej sile tarcia (tzw. szpera - 25%), podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej, spryskiwacze przednich reflektorów oraz halogenów, elektryczna regulacje kolumny kierowniczej, podgrzewanie przedniej szyby, podwójne szyby (dźwiękoszczelne, zapewniające lepszą izolację cieplną), moduł komfortu - automatyczne domykanie szyb oraz szyberdachu po zamknięciu samochodu, OBC - komputer pokładowy pokazujący wiele parametrów dotyczących pracy samochodu oraz inne dodatki - w tym modelu BMW montowało na życzenie klienta całe dostępne wyposażenie (oczywiście za niemałą dopłatą).
Samochód jak na swoje czasy był bardzo nowoczesny i naszpikowany elektroniką . Silniki były bardzo wytrzymałe (szczególnie silniki R6 - wytrzymywały przebiegi powyżej 600 tys. km nie są problemem). Wprowadzone w 1992 roku silniki V8 były bardzo nowoczesne (w całości wykonane z aluminium, 4 zawory na cylinder, pełny, sekwencyjny wtrysk paliwa, hydrauliczne kasowanie luzów rozrządu oraz łańcuchów) jednak były delikatne. Najmocniejszy w gamie silników - V12 charakteryzował się wysoką trwałością, kulturą pracy, dużą mocą i momentem obrotowym oraz niebotycznym spalaniem (powyżej 20 L/100km w mieście.
W Europie można było zamówić wersje bez skóry czy wielu innych dodatków, które w wersji na rynek amerykański były standardem.
Samochód także oferowano w wersji z powiększonym rozstawem osi o 11.4 cm (iL).
Paletę silnikową E32 stanowiły same silniki benzynowe o pojemnościach: 3.0 l R6(730i), 3.0 l V8(730i) 3,5 l R6(735i), 4.0 l V8(740i) i 5.0 l V12(750i).
BMW E32 dostępne było w następujących kolorach:
Alpinweiss
Atlantisblau
Mineralblau
Nauticgrün
Schwarz
Tizianrot
Vulkangrau
Weinrot
Brokatrot Metallic
Bronzitbeige Metallic
Burgundrot Metallic
Calypsorot Metallic
Cirrusblau Metallic
Delphin Metallic
Diamantschwarz Metallic
Gletscherblau Metallic
Granitsilber Metallic
Islandgrün Metallic
Kaschmirbeige Metallic
Lachssilber Metallic
Lazurblau Metallic
Luxorbeige Metallic
Malachitgrün Metallic
ORIENTBLAU METALLIC
Royalblau Metallic
Sterlingsilber Metallic
oraz każdy kolor z palety BMW na zamowienie klienta. Na zamówienie produkowane były wersje Individual -konfigurowane przez klienta.
E32 odznacza się dużą niezawodnością.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|