|
www.cgdbmw.fora.pl forum miłośników marki BMW / powiat golubsko-dobrzyński
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NervouS
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub-Dobrzyń
|
Wysłany: Wto 16:25, 17 Mar 2009 Temat postu: O Modelu E63/E64 |
|
|
O tym, że BMW potrafi zbudować prawdziwe coupe nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Tradycja niemieckiej firmy w konstruowaniu aut tego typu sięga końca lat 30. ubiegłego wieku. Dziś każda kolejna generacja coupe BMW przedstawia sobą określoną wartość kolekcjonerską. Po swoich poprzednikach, nowa „szóstka” przejęła najlepsze cechy.
Bez wątpienia ten samochód robi wrażenie. Chociaż jego stylistyka odnosząca się do flagowej „siódemki” zapewne nie wszystkim przypadnie do gustu. Potwierdziły to już wyniki sprzedaży tej luksusowej limuzyny. W przypadku jednak coupe, twórca nowego stylu aut BMW, Chris Bangle trochę stonował w swoich wizjach luksusowego samochodu sportowego. Potężnie wyglądające auto budzi respekt i jednocześnie poczucie bezpieczeństwa. BMW 645 spełnia bowiem surowe testy zderzeniowe.
W konstrukcji nadwozia wykorzystano nowoczesną technologię pozwalającą na połączenie aluminium, tworzyw sztucznych i stali. Maskę silnika i drzwi wykonano z aluminium, klapę bagażnika z tworzyw sztucznych a przednie błotniki z termoplastu. Dzięki temu masę pojazdu udało się zredukować do 1690 kg.
Mierzące prawie pięć metrów długości auto nie rozpieszcza pasażerów nadmiarem miejsca. Siedzący z przodu nie powinni narzekać na jego brak, ale z tyłu ... Jest jak w prawdziwym coupe, z układem miejsc 2+2. W znalezieniu optymalnej pozycji za kierownicą pomaga pełna elektryka służąca do regulacji ustawienia fotela, jak i kolumny kierownicy. Wystrój wnętrza tchnie luksusem. Skóra, drewno i wysokiej jakości tworzywa. Zadbano również o kilka ciekawych detali, jak np. oryginalnie zaprojektowane uchwyty do napojów. Trudno cokolwiek zarzucić pod względem ergonomii. Jednak z pewnością przyzwyczajenia i wprawy wymaga posługiwanie się systemem iDrive obsługującym sterowanie zestawem audio, nawigacją i telefonem.
Lista wyposażenia jest niemal tak długa jak sam samochód. Warto jednak wymienić niektóre elementy: poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe, systemy ABS, ESC, aktywny układ kierowniczy współpracujący z systemem stabilizacji toru jazdy, układ Dynamic Drive – dostosowujący funkcje skrzyni biegów do stylu jazdy, adaptacyjne światła ksenonowe, diodowe światła tylne, światłowodowa instalacja elektryczna, czy też opony typu Run – Flat, umożliwiające jazdę nawet po ich przebiciu.
Potężny 8-cylindrowy silnik o pojemności 4.4 l pochodzi z modelu 745i. 333 KM i moment obrotowy równy 450 Nm powinien zadowolić chyba najbardziej wybrednego amatora sportowej jazdy. Na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h „szóstka” potrzebuje 5,6 s. a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Nowinkami technicznymi pod maską auta są systemy Valvetronic i Vanos. Ten pierwszy to system płynnej zmiany wzniosu zaworów, zapewniający ekonomiczną i płynną pracę silnika. Vanos – to system płynnej zmiany kątów rozrządu. Napęd jest tradycyjnie (jak to u BMW) przenoszony na tylną oś. Odbywa się to za pośrednictwem 6-biegowej automatycznej przekładni. Samochód natychmiast reaguje na każde dotknięcie pedału gazu. Jazda nim to prawdziwa przyjemność, częściowo odbierana niestety przez jakość polskich nawierzchni. Auto wyposażono również w układ dynamicznej kontroli jazdy DDC.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|