 |
www.cgdbmw.fora.pl forum miłośników marki BMW / powiat golubsko-dobrzyński
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
diffkilla
Moderator
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub - Dobrzyń
|
Wysłany: Śro 11:57, 29 Kwi 2009 Temat postu: ...mój mały projekt - proszę o opinie... |
|
|
Mam m20b20 w wersji 110 kW w swojej e30 i chciałbym ten silniczek nieco, lecz "bezinwazyjnie" zmodyfikować. Mój pomysł to: polerka kanałów dolotowych i wylotowych (barany to dla mnie wciąż spory wydatek ), zmienic regulator ciśnienia paliwa na mocniejszy (nie wiem czy np. w m20b25 były takie same czy mocniejsze), wydajne, dedykowane modelowi świece + kable, ewentualnie stożek w "zimnym rękawie" oraz przelotowy tłumik końcowy. Dodam, że motor jest w dobrym stanie i nigdy nie miał LPG. Proszę o opinie.[/b]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol E30
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: CGD
|
Wysłany: Śro 12:17, 29 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
No tak samo bym chcial zrobic ze swoim M20 tylko brak gotowki psuje mi plany;)
cos by to dalo ale ciekawe co??
Chlopaki mi proponowali nie bawic sie przy tym silniku tylko kupic jakies M50,M52
Ale tez bym chcial nie za drogim kosztem cos poprawic w M20.
Jak bedziesz cos modyfikowal z pozytywnym skutkiem to daj znac:D
To pogrzebie i w swoim:)
Pozdro.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kociak1122
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub-Dobrzyń
|
Wysłany: Śro 15:03, 29 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
pomysł okej tylko czy Ci się będzie opłacać lepiej był było kupić młodszy silnik :)jeżeli oczywiście koszty wyjdą takie same jak za silnik2 0.0 m52 albo m50
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yabi
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 809
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub-Dobrzyń/Dobrzyń
|
Wysłany: Śro 17:29, 29 Kwi 2009 Temat postu: Re: ...mój mały projekt - proszę o opinie... |
|
|
badmotherfucker napisał: | Mam m20b20 w wersji 110 kW w swojej e30[/b] |
-Skąd tyle KW wziąłeś???? W M50 to jest tyle ale w m20??
-Zmiana regulatora ciśnienia nic ci nie da.
-Przelotowy układ wydechowy sprawdza się tylko w sinikach turbo
Wydech pod barany musi być specjalnie obliczony bo inaczej kicha
i wywali ci uszczelkę, głowicę i zawory(przetestowałem to)
-Sportowe filtry to też zabujstwo dla silnika a jeżeli już założysz to
przydało by sie mapy wtrysku paliwa zmienić bo zwiekszy się ilość
powietrza zasysanego a paliwa podawanego nie. Jest wyjscie jeszcze
przy przepływce pogrzebać ale to precyzyjny temat...
Ja polecam ci założyć na początek sportowe wałki rozrzadu o wyższych krzywkach robione na zamówienie a robi je ,,Świątek,, w bydgoszczy.
Ostatnio zmieniony przez Yabi dnia Śro 17:47, 29 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
diffkilla
Moderator
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub - Dobrzyń
|
Wysłany: Czw 8:09, 30 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Słyszałem o Świątku... też o tym myślełem, a 110kW wziąłem z dowodu rejestracyjnego Było ich niewiele ale wychodziły - w katalogach z częściami też są m20b20 94kW (chyba) i 110kW - wiem bo mnie pytali ostatnio jaką mam wersję jak w Arpolu kupowałem cylinderek hamulca.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kociak1122
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub-Dobrzyń
|
Wysłany: Czw 8:47, 30 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
czyli masz 136 km
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yabi
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 809
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub-Dobrzyń/Dobrzyń
|
Wysłany: Czw 19:12, 30 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
92-95KW 129KM innych m20b20 nie było a 102-110KW miało m20b23 Motoren [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Yabi dnia Czw 19:13, 30 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
diffkilla
Moderator
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub - Dobrzyń
|
Wysłany: Pią 0:43, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Dziwne... czemu w dowodzie 110kW i czemu gość z Arpolu mnie pytał czy 90siąt coś tam (nie pamiętam) kW czy 110 ???? Obiecuje temat zweryfikować dokładnie u źródeł (Arpol, wydział komunikacji) i przedstawić obiektywną opinię... wiem że z innych oficjalnych źródeł (internet, prospekty) wynika iż nie ma m20b20 o mocy 150 KM... Nie zamierzam, bynajmniej, robić z siebie pajaca i licytować się o swe kucyki (zapraszam jednak do jazdy próbnej moją becią . Kto wie a może to m20b23? Z zewnątrz nie bardzo sięróżną a od kiedy silnik samochodu stał się jego częścią wymienną wiele dziwnych zjawisk mogło miejsce mieć Heh POZDRA!
Ostatnio zmieniony przez diffkilla dnia Pią 0:45, 01 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yabi
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 809
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub-Dobrzyń/Dobrzyń
|
Wysłany: Pią 13:59, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Możliwe że ktoś sie walnął przy rejestracji auta. Pamiętam sytuacje jak rejestrowałem swoją pierwsza bawarie i w urzedzie mnie się spytali ile mam KW i KM bo nie mogli się nigdzie w papierach doczytać wiec mogłem im podać nawet 200KW
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MELIS
Administrator
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: OSTROWITE
|
Wysłany: Pią 17:48, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
kociak1122 napisał: | czyli masz 136 km |
a jak ty to przeliczyleś??? bo na moje 110kw to 149.5 KM a czegoś takiego nie było w b20 taką moc ma m20b23
Z tego co mi wiadomo to b20 miały 92 lub 95kw.
Co do modów to ja bym na Twoim miejscu nie ruszał nic w tym silniku bo bardzo fajnie pracuje a te mody to gra nie warta świeczki... oczywiści mogę poprzeć moje wypowiedzi
Co jedynie dla odmiany to kup sobie dyfer o krótkim przełożeniu.
Zawsze możesz wtedy wrócić do oryginału bardzo szybko.
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez MELIS dnia Pią 17:50, 01 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
diffkilla
Moderator
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub - Dobrzyń
|
Wysłany: Pon 8:25, 04 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
hmmm, wiecie... nie chcę robić z siebie pajaca - to mój pierwszy m20... ja się nie znam ale może ktoś mi powie czy można z wierzchu rozróżnić m20b20 od m20b23 bo te 110kW to ja tylko z dowodu wziąłem... a może mam m20b23, zarejestrowane na 2.0... Jak to sprawdzić? Po numerze motoru?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kociak1122
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub-Dobrzyń
|
Wysłany: Pon 9:39, 04 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
ja tego nie obliczałem po prostu wiem ze m20 w szerokiej lampie miał 136 km a w wąskiej lampie było ich miej
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yabi
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 809
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub-Dobrzyń/Dobrzyń
|
Wysłany: Pon 11:07, 04 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
badmotherfucker napisał: | hmmm, wiecie... nie chcę robić z siebie pajaca - to mój pierwszy m20... ja się nie znam ale może ktoś mi powie czy można z wierzchu rozróżnić m20b20 od m20b23 bo te 110kW to ja tylko z dowodu wziąłem... a może mam m20b23, zarejestrowane na 2.0... Jak to sprawdzić? Po numerze motoru? |
M20B23 były produkowane do 84 roku i były na systemie Bosch L-Jetronic
Najlepiej dojdziesz po numerach silnika lub wpisz 7 ostatnich liczb vin z dowodu na [link widoczny dla zalogowanych] lub http://www.cgdbmw.fora.pl/wokol-bmw,71/vin-decoder-y,213.html
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MELIS
Administrator
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: OSTROWITE
|
Wysłany: Pon 15:31, 04 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
VIN też prawdy może nie powiedzieć, bo jeśli był swap to tego nie uwzględni.
Miki a jaką masz pojemność wpisaną w dowodzie?
Co do silników to delikatnie się różnią od siebie b20 i b23, ale najpewniej po numerze głowicy sprawdz.
Numer jest dokladnie pod przepustnicą
ostatnie 3 cyfry da sie odczytać ale trzeba odme śrubokrętem odgiąć.
Jeśli masz b23 to numery powinny być tam 731
dodano
jeśli chodzi o silnik to w b23 głównie były one przesunięte za łapą w stronę alternatora. Typ silnika jest w górnej linijce i w b23 powinno być coś w stylu 23 6 KA
Pozdro
Ostatnio zmieniony przez MELIS dnia Pon 15:36, 04 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
diffkilla
Moderator
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub - Dobrzyń
|
Wysłany: Pon 16:07, 04 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki za wskazówki, Wojtek, muszę do Ciebie się wybrać kiedyś i części pooddawać... (się trochę uzbierało już) P.S.Dzięki za nerki w sobotę - doceniam!
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|