 |
www.cgdbmw.fora.pl forum miłośników marki BMW / powiat golubsko-dobrzyński
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
diffkilla
Moderator
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub - Dobrzyń
|
Wysłany: Pon 16:07, 06 Kwi 2009 Temat postu: Sprężyny obniżające e30 - bezpieczna wysokość |
|
|
Jak w temacie... ludzie: szczerze ostrzegam przed większym obniżeniem E30 niż 40/40. Powód? Miska olejowa to chyba wystarczający powód Miałem obniżonego E30 touring (i to w Anglii, gdzie drogi są dużo lepsze niż u nas) i musiałem wozić ze sobą zapasową miskę (jej przednią część) oraz 5L oleju w dalsze trasy:( Wierzcie lub nie ale zawiecha obniżona 40/40 - to i tak już spore ryzyko (np koleiny w drodze do Torunia jadąc przez Kowalewo są już wyzwaniem, z którym co dzień się zmierzam)[/b]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yabi
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 809
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub-Dobrzyń/Dobrzyń
|
Wysłany: Pon 17:00, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
badmotherfucker Szczera prawda! Z nie jednym użytkownikiem takiego zawiasu jeżdziłem Progi zwalniające, studzienki, dziury, doły, koleiny, kraweżniki itp. itd. są codziennym wyzwaniem do walki hehe... Ja mam standard zawias, ogumienie balonowe i nieczego sie nie boję haha..!
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MELIS
Administrator
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: OSTROWITE
|
Wysłany: Pon 19:14, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
To ja tu się nie zgodze... GLEBA MUSI BYĆ
Nie ważne czy -35, -40 czy -60 itd...
Zwasze mówie że wygląd samochodu poprawia... 50% felga, 40% gleba i 10% to reszta
Wiadomo w naszym kraju po zglebowaniu auta przejazd z punktu A do B staje się wyzwaniem
Problemem w E30 jest głównie M40 z tą swoją miską... w m20 nie jest źle.
Do obniżonego zwieszenia poprostu trzeba sie przyzwyczaić i umieć na tym jeżdzić... jak nie przodem to się wjeżdza tyłem...
Moja pierwsza E30 na początku z seryjnego zawieszenia padła na -40 potem było -60 a na koniec przed wypadkiem -65/-70 i nigdy nie rozwaliłem miski, jedynie to bardzo ładnie podpiłowalem te żeberka
Wazne jest żeby zawieszenie porostu było dopasowane tzn. odpowiedni amortyzator o sróconym skoku i twardości i odpowiednie sprężyny.
30% rozwalonych misek to wina zawieszenia a 70% to kierowcy...
Jeśli amortyzator jest źle spasowany ze sprężyną to nie ma sensu...
Amortyzator i sprężyna pracują w złej pozycji wtedy pojawia się dobijanie, bujanie, skakanie i inne takie obiawy, jednak przy dobrze zestrojonym sportowym zawieszeniu jazda po zakrentach przy wiekszych predkościach to sama przyjemność.
Osobiście lubie mieć zglebowane auto bo dla mnie to same zalety... lepsza trakcja, wygląd, większa ostrożność i 100% mniej mandatów za przekraczanie szybkości
Fakt czasem miałem już dość jazdy na naszych drogach bo, żal mi było auta żeby je tak dalej męczyć... i marzyłem o enduro z balonami...
Dobrym rozwiązaniem jest gwint tylko że jak narazie ceny u nas jakieś chore...
Pozdro
Ostatnio zmieniony przez MELIS dnia Pon 19:18, 06 Kwi 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yabi
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 809
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub-Dobrzyń/Dobrzyń
|
Wysłany: Pon 22:36, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Podoba mi sie glebunek bo naprawde do dużych kółek daje piękny efekt wizualny(german) Gdyby te gwinty właśnie były tańsze... Ja swoją limuzynkę to max 40/40 bym posadził niżej nie bo jak jade po naszych drogach to na nic nie patrze tylko pełna moc i przelatuje przez dziury i inne rzeczy na niej hehe..
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
diffkilla
Moderator
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub - Dobrzyń
|
Wysłany: Pon 22:58, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
taaaaa zgadzam się z tym, że taki glebo - szuracz wygląda zajefajnie, a wracając do tej mojej pękniętej miski to ani koleina ani krawężnik. To była droga expresowa - odcinek autostrady M1 w UK i dwa pagórki, pomiędzy pomiędzy którymi siła docisku była zbyt duża i przy sporej prędkości (nie pamiętam dokładnie ale tak z 80mph) przycisnęło mnie do gleby.... na stacji 1,5 km dalej koszmar stał się rzeczywistością. Pozdrawiam wszystkich zglebowanych ;P
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NervouS
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub-Dobrzyń
|
Wysłany: Wto 0:12, 07 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Ja tak samo w tuningu BMW dopuszczam tylko Fele,gleba i szczegoly w stylu ringow czy przyciemek...
Ostatnimi czasy przejazd Glebą m.in Po Żeromskiego moze skonczyc sie zostawieniem podwozia :/
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol E30
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: CGD
|
Wysłany: Wto 7:57, 07 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
No nie ma co gleba fajnie sie prezentuje xD
Osobiscie nie mam problemu z miskami itp. bo mam tak wysoka Bunie ze czasami czuje sie jak bym jechal jakims tereniaczem xD a na zakretach troche przy mocno sie przechyla:P W sumie mi to nie przeszkadza.Chetnie bym sobie obnizyl co nie co ale bedzie problem z wjazdem do mnie na podworko:P jestem tego pewien xD
Bo seryjna Megana ma problem bo czasami gdzies przytrze xDDDD
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
diffkilla
Moderator
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub - Dobrzyń
|
Wysłany: Śro 12:00, 14 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Ha ha ha jak sobie teraz to czytam. Na chwilę obecną -80/-60 i żyję
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bil1091
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ciechocin
|
Wysłany: Śro 12:55, 14 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Ja na chwile obecną mam obniżony przód o -20 i to mi narazie wystarcza a i tak już zdarzyło mi się przytrzeć
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
diffkilla
Moderator
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub - Dobrzyń
|
Wysłany: Śro 14:24, 14 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Nieee no, Dawid -20 to na niższej oponie można se zrobić, hi hi - oczywiście jest to bezpieczne obniżenie ale bez ryzyka nie ma zabawy - a u mnie w planach -100/-80 teraz HE HE - ciekawe czy gdzieś tak pojadę.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol E30
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: CGD
|
Wysłany: Śro 15:47, 14 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
U mnie na montaż czekają 60/40 H&R
wystarczająco w zupełności
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
diffkilla
Moderator
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub - Dobrzyń
|
Wysłany: Śro 16:23, 14 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
H&R to raczej niezła firma, Karolu, o ile są to sprężynki progresywne - powinieneś odczuć dużą różnicę w prowadzeniu. Ja bym skrócił o 40 mm tłoczyska amorów - inaczej raz dwa je dobijesz i zniszczysz.... chociaż jak mówie - jeśli progresywne to powinny usztywnić.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yabi
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 809
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub-Dobrzyń/Dobrzyń
|
Wysłany: Śro 18:41, 14 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
A ja po majówce powracam do zawiasu typu standard, fabryka & comfort jak na limuzynę rodzinna przystało Nisko to fajny wygląd auta i pełen lans ale niebezpiecznie na naszych drogach,dróżkach,krawężnikach i zwalniaczach bo to misa a to łamiący się układ wydechowy i wybijające się elementy metalowo-gumowe zawieszenia. Wysoko to brzydko ale bezpiecznie, spokojnie i wtedy w du..e mam dziury, progi no i kęgosłup odpocznie hehe...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bil1091
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ciechocin
|
Wysłany: Śro 23:21, 14 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Wiem że -20 to śmiech na sali i że zmniejszając profil opony można osiągnąć to samo. Bardziej chodziło mi żeby zmiejszyć przestrzeń między oponą a krawędzią błotnika. Posiadam jeszcze czerwone tylne sprężyny od e30 ale nie wiem ile mają w "-". Pasowały by do e36 ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yabi
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 809
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Golub-Dobrzyń/Dobrzyń
|
Wysłany: Czw 8:25, 15 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Jak zmniejszy się wysokość opony w feldze 15, czy 16 to bedzie wyglądać jak na 13stkach oczywiście będzie niżej ale pokracznie wyglądać z wielkimi pustymi wnękami błotników do tego będzie wolniejsza i trudniejsza w prowadzeniu Nieważne czy to będzie felga 15 lub 19 to średnica koła musi pozostać ta sama. Niech się fachowo wypowie nasz Administrator wulkanizator. Dawid zmierz najprościej średnicę sprężyn i porównaj z e30 i e36 czy na kielich przypasują jak tak to zakładaj.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|